Azt gondolnánk, hogy a legtöbb
könyvet talán a 60 év felettiek vásárolják, akik ahelyett, hogy a neten szörföznének,
inkább a lakás egy kis sarkában, olvasókuckójukban mélyednek el egy-egy
irományban. Azonban a könyveladási adatokat vizsgáló vállalat, a Nielsen Book
legutóbb felmérése szerint ma leginkább az Y-generáció olvas.
Az az
Y-generáció, aki a Harry Potter bűvöletébe került már kezdetektől fogva, mikor
az első kötetet kiadták. Ők azok a 25-34 közötti, és nem mellesleg nők, aki ma
befolyásolják a könyvpiacot. Bár azóta már bőven kinőttek a mesevilágból, mára
a varázslótanoncot felváltották a krimi történetekben szereplő nyomozók.
Ugyanis az Y-generáció rendkívül érdeklődik a krimik iránt, emellett a
thrillerekért (főként pszichothriller).
A Nielson Book kimutatta, hogy jelenleg
a brit könyvpiacon megjelenő pszichothrillerek 67%-át 25-34 év közötti nők
vásárolják. De ami még meglepőbb, hogy
mindezek fogyasztása közben felnőtt színezők
pingálásával lazítanak. A színezés iránt feltámadt szenvedély 160 százalékkal
lendítette fel a kézműves könyvek piacát a briteknél. A felmérési adatok azt
mutatják, hogy tízből hét kifestőt nőknek adnak el, a teljes vásárlókör 31
százaléka pedig az Y generációból kerül ki. A Harry Potter-színezőből például
kilenc hét alatt több mint 263 ezer példány fogyott a brit könyvpiacon.
A felmérésben
szintén érdekes adat, hogy ez a generáció már kevésbé bizalmatlan a
magánkiadású könyvekkel szemben: minden ötödik általuk vásárolt e-könyv
magánkiadás: ez az arány sokkal magasabb, mint az egyéb korcsoportoknál. (Bár
az a kutatásból nem derült ki, de a trend hátterében valószínűleg a
Szürke-trilógia sikere áll, ami eleinte szintén magánkiadású e-könyvben jelent
meg.)
Persze van, ami
nem változik: a fogyókúrás témájú és életmód tematikájú könyvek töretlen
népszerűségnek örvendenek. Az egészségről és fogyókúráról szóló kiadványok
közel 70 százalékát még mindig a nők vásárolják, az eladásokban itt is a 25-34
év közöttiek dominálnak. Bár a színezőkönyvek még ennél is népszerűbben az
utóbbi időben.
A Nielsen Book
szerint tehát különösen fontos, hogy egy könyv a megfelelő módon jusson el
ezekhez a nőkhöz, mert a vásárlóerejük a következő években egyre nő.
Forrás:http://hvg.hu/plazs/20160323_Ygeneracio_olvas_krimi_thriller_szinezo_nepszeru_olvasmany_2016_jo_konyv
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése