2012. július 9., hétfő

Trónfoglalás

Gyanítható volt, hogy miután az Amazon által kifejlesztett innováció, az ekönyvolvasó berobban a köztudatba az ekönyvek is kapósak lesznek. Ez a jóslat be is teljesült, hiszen az ekönyv offenzívát indított a papíralapú könyvek ellen legelőször az USA-ban, s nemcsak a karácsonyi eladások bevételeiből származó hasznot hozta az üzleti világnak, hanem a fogyasztói oldalról való elégedettséget is, hiszen a 2011-es év legnépszerűbb ajándékok listáján az első helyen landolt. Ez a szórakoztató elektronika alkalmas internetböngészésre, multimédiatartalmak lejátszására és emailek olvasására, valamint rengeteg ekönyv és játék letölthető hozzá, hiszen erre szakosodott. 
Az Amerikai Könyvkiadók Szövetsége párhuzamba állította a könyv és az ekönyv 2012. negyedéves forgalmát és nyilvánosságra hozta az összesítést. A versenyben az ekönyv eladási rátája ütötte meg a felső határt 283 millió dollárral, és ezzel el is vitte az első helyet. (Ebbe még nem számolták bele az e-formában kiadott gyerekkönyveket.) Azonban konkurenciája sem adta fel a harcot, hiszen 228,6 milliós forgalommal büszkélkedhet. Ha hozzá számoljuk az eladott gyerekkönyvek bevételét, majd hogy nem 300 millió dollár számolható össze.
Ha a hagyományos és modern könyv százalékos növekedését vesszük figyelembe, az ekönyv magasan megelőzi a szokványos könyvet, hiszen az előző évhez képest az aranyérmes 28,4%-os emelkedést tudhat magáénak, szemben versenytársa 2,7%-os forgalom gyarapodásával. Vitathatatlan, hogy a hagyományos könyvek eladása csökkenő tendenciát mutat, és az ekönyv, valamint a hozzá tartozó ekönyvolvasó diadalt arat nemcsak amerikai földterületen, hanem az egész világon. Az ekönyv és ekönyvolvasó uralma már másfél éve megkezdődött az Amazonon. Nyerő hullámának alátámasztása 2012-re érte el Amerikát. Várjuk ki mi is sorunkat!

Könyv vs e-könyv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése